fredag 2 december 2011

En dag på stan





Om jag blundar och tänker riktigt hårt på dagen då vi stegade upp längst avenyerna på Manhattan med riktning mot Hells Kitchen Flea Market kan jag känna dofterna och den pirriga semesterkänslan som nu känns som solsystem bort. Hur vi med ögon stora som tefat insåg att här säljer de soffor, små knappar, smycken, väskor, Manolo Blahnik’s, märkeshandväskor, roliga muggar och färgglada tyger. Allt huller och buller, som en kaskad av någons väldigt ostrukturerade hem. Högt och lågt, precis som tjusningen med hela loppis-konceptet.

Nu känner jag att jag måste ta en kort paus från julinlägg till fördel för lite semesterömkan, lite saknad. Lite storstadssemester som känns så långt bort. Hela 2012 ligger oplanerad. Har nog aldrig hänt förr. Och ingen snö har kommit. Och solen går ner vid 14:25. Suck.

Och när jag tänker efter förstår jag verklige inte att jag inte köpte rådjurshuvudet.

Öskar er alla en finfin helg!
Kram Anna

5 kommentarer:

  1. Ja jag blundra jag med;) hihi Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. 2012 kan bli fantastiskt även utan planering. Eller hur? =) Puss och kram

    SvaraRadera
  3. Hej! Det ser underbart ut. Det hade sett kul ut i tullen om du kom med ett råddjurshuvud under armen. Som dessutom bar en röd hatt:) kram o trevlig kväll!

    SvaraRadera
  4. ...som att jag inte längtade efter våren NY-resa redan... :-)

    SvaraRadera
  5. Suck så underbart det ser ut...........

    Kram Malin med fina pepparkashuset

    SvaraRadera