måndag 5 mars 2012

Lämnar sängen


Innan liggsåren börjar inta min kropp var det dags att säga till influensan att dra. På riktigt. Jag har inte tid att vara sjuk. Inte lust heller. Tack för era hälsningar, jag är säker på att de var en bidragande orsak till mitt snabba tillfrisknande. Gårdagen var liksom vändpunkten. Jag ville äntligen göra något. Så jag läste en bok. Och en tidning.

Ingenstans under himlen är verkligen ingen mysläsning. Jag sträckläser och skräckläser, håller andan i 366 sidor. Tänker, jag vill inte läsa detta, jag vill inte läsa detta. Det är hemskt. Jag förstår inte att jag inte bara slutar läsa den här typen av böcker. Vad är det som lockar. Det är ondska, mord och groteska scener som spelas upp. Ändå kan jag inte sluta. En välskriven och läskig bok, om man nu gillar det.

Det måste varit länge sedan jag läste Damernas Värld. Jag hade helt missat att Martina Bonnier blivit chefredaktör. Tidningen har hur som helst tagit ett kliv i helt rätt riktning.



Och så de fantastiska linnepåslakanen från H&M Home. De är som en dröm. Till och med när man läser hemskheter och är sjuk. Om man kan tänka sig dubbelt påslakan så säljs de ut för 349 kr här. Ett fynd.

4 kommentarer:

  1. Skönt att du är frisk! Ha en fin början på den nya vecka. Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja! Jag var på ikea igår och inhandlade diverse träslevar mm, så nu ska här målas i fina färger! :-)

    SvaraRadera
  3. Härligt att du oxå e tillbaka!!
    Jag har den fantastiska möjligheten att arbeta hemifrån så idag mjukstartar jag. Matlust och energi, välkomna tillbaka!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Härligt att du oxå är på g . Jag håller på att rättar in min kropp också efter influensan. Inte kul alls. Ingen matlust dock...men den kommer väl. Må väl kram från Maria ♥

    SvaraRadera