fredag 30 mars 2012

Påskägg och strutar



Förra året gjorde jag påskägg och strutar, undrar just vad jag, eh, jag menar... påskharen ska hitta på i år. Men mest minns jag så klart de små bedårande påskkärringarna och den härligt, varma påsken i Göteborg. Vi satt ute och drack vin. I år stannar vi hemma, är långlediga och väntar in bebis.

Jag är himla förtjust i påskäggen från Åhléns, speciellt de som "står upp", som dessutom är gjorda av 87 % återvunnet papper, eller de med vintagemotiv som finns i tre olika storlekar. Sen skulle jag gärna våga satsa på ett par gula Converse, men det blir nog klassiska vita. I år igen. Välkommen hem till mig små bedårande gula elefanter från favoritstället.

Sedan blev jag så inspirerad av en av de här bilderna inne hos Annixen (en blogg med 100 % inspirationsgaranti) att jag genast sprang och köpte mig ett gult nagellack.

Gult var det här och så ska det väl vara när det snart är påsk?

3 kommentarer:

  1. Jag stod och fingrade på det där gula nagellacken på H&M härom dagen men kom fram till att det var för wild and crazy för mig. ;-) Dom gula conversen däremot... Lovely! Tror nästan att ett par såna får åka upp på inköpslistan inför NY-resan.

    Trevlig fredagkväll på dig, Anna!

    SvaraRadera
  2. Gult här med. Men det är det alltid egentligen. De gula Conversen är underbara. Precis som dina strutar! Ha en fin fredagkväll!

    SvaraRadera
  3. Åh, strutar är ju jättefint! Det ska jag nog ha i år :-) Och gult är en underbar färg :-)

    SvaraRadera