måndag 14 maj 2012

14: SOMETHING YOU'RE READING


Den här boken ligger på mitt sängbord, Beautiful Creatures. Fick den från en tjej med koll på det mesta. Hon brukar inviga mig i "sånt som är på". Bra att ha en nära vän med koll på läget. Så efter att hon presenterat mig för Hungerspelen och gett mig andra delen (tredje delen gick av bara farten) är detta tydligen nästa stora snackis.

Och den här ska jag minsann läsa (trots sina över 500 sidor) innan jag ser den på bio. För det gör den, kommer på bio alltså, var det Februari, Karin?



Visst är det hägg? Vad är det egentligen som händer mellan hägg och syrén? Kanske är det körsbärsblom, för igår (framför mina ögon) slog vårt körbärsträd ut. Nu gäller det att passa på att njuta!

En person som helt verkar strunta i den blomstrande prakten är min lille son. Han är miserabelt olycklig i dag och det enda stället som ger någorlunda tröst är mammas famn. Så åt helsike med alla måste, borde och viljor. I dag bär jag -non-stop! Djupa knän, djupa knän...

Fler bidrag i fotoutmaningen hittar ni inne hos Kristina.

A Photo a Day:
01: You | 02: Breakfast | 03: Something you adore | 04: Letterbox | 05: Something you wore | 06: Makes you smile | 07: Favourite | 08: Your sky | 09: Daily routine | 10: Childhood | 11: Where you sleep | 12: Close-up | 13: In your bag | 14: Something you’re reading | 15: Happiness | 16: Morning | 17: Water | 18: Something you bought | 19: Sweet | 20: Someone you love | 21: Reflection | 22: Your shoes | 23: Something old | 24: Guilty pleasure | 25: Something you made | 26: Colour | 27: Lunch | 28: Light | 29: Inside your fridge | 30: Nature | 31: You again

7 kommentarer:

  1. ...har hört att våren är som vackrast mellan Hägg & Syrén


    "bouncy baby..." sämre kan du ha det på en måndag :-)

    SvaraRadera
  2. Doften av hägg och syrén är skolavslutning för mig. Klart du ska bära baby H! Snart är det bara moppe som gäller. Och bra med boktips, men som du kommer att kunna läsa i mitt inlägg senare så är jag längt efter i min läsning. Puss

    SvaraRadera
  3. Doften av hägg och syrén är skolavslutning för mig. Klart du ska bära baby H! Snart är det bara moppe som gäller. Och bra med boktips, men som du kommer att kunna läsa i mitt inlägg senare så är jag längt efter i min läsning. Puss

    SvaraRadera
  4. Faktum är att jag så sent som imorse satt bredvid en mamma på t-banan som berättade för sin son om uttrycket "Mellan Hägg och Syrén". Tydligen kommer det från att skomakargesällerna skulle friställas då för att ge sig ut på vandring och i omed det var det många skomakare som varje år stängde och tog semester mellan Hägg och Syrén.

    Tänk att jag skulle få användning av den nya kunskapen redan samma dag som jag lärde mig det...! :-)

    SvaraRadera
  5. Blommande körsbär är något av det vackraste som finns! Verkligen! Njuuuut, alltså :)

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Kul att du börjat läsa! Stämmer fint med februari. Vi snackar 2013...! Lång väntan, men vips är vi där.

    SvaraRadera
  7. Här hos oss har häggen precis börjat knoppa. Ser fram emot blomningen!

    Om du har tid och lust så har jag en utmaning till dig inne hos mig... :)
    Hoppas att lilleman är gladare nu.

    Kram Linda

    SvaraRadera