tisdag 18 december 2012

I bara mässingen



Även om stor del av min bildinspiration numera kommer från Pinterest måste jag lovorda Sköna Hems bildgalleri. Enkelt att söka, bläddra och gilla! Som dessa bilder, Glamour i din inredning - check. Eller bara hela kategorin mässing.

Blir så varnsinnigt sugen på Tom Dixons mässingsljusstake etch candle, Matti Klenells ljusstake Nappula eller Svenskt Tenns klassiska kruka. Fast mest av allt blir jag sugen på Skogbergs & Smarts ljuvliga vaser/lyktor. Fast det har jag å andra sidan varit länge.

Ska besöka loppis i morgon. Sannolikheten är stor att jag kommer spana lite extra mot det guldfärgade hållet.

8 kommentarer:

  1. Tycker att mässing är så varmt och vackert! Har en hel del sådant här hemma :) Ger en mjukare känsla än silver :)

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Ursnyggt och svisch där lyckades du få med typ hälften av det som finns på min önskelista. :D

    Och angående granaten. Har du inte sett hur Jamie Oliver gör (ser farligt mycket på mat-tv just nu...) bara att dela granatäpplet och banka på skalet så åker kärnorna ut: http://www.youtube.com/watch?v=8lH47Oorrdk

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Uj, så fint! ...och blankt!

    SvaraRadera
  4. Så snyggt! Blir nästan lite sugen på mässing själv.

    SvaraRadera
  5. Samma här.. inser att jag mer och mer dras mot guld och mässing...
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  6. Älskar Sköna Hems galleri. Finns så mycket inspiration där :)

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Tittar in en liten sväng och önskar dig GOD JUL !!!
    Simma lugnt, kram från Maria ♥

    SvaraRadera