fredag 21 december 2012

Värst vad det reas redan


Det var nästan som att det var meningen i alla fall. Trots köpstopp på porslin. Som att ödet (yeh right!) ville att vi skulle duka julbordet med de finaste jultallrikarna från Royal Copenhagen. Jo, så var det nog.


Jag skulle ju egentligen inte alls köpa varken tallrikar, ljus med sakrala motiv eller fler sjalar. Men ljus och sjalar har liksom en tendens att vara oemotståndliga. Sjalen med stjärnor var på 30% och visst allting i hela butiken.. innan jul. Vad har hänt?


På Statsmissionen hade de helt tappat förståndet och i princip gav bort jultallrikar (och allt möjligt pynt) för tio kronor styck. Tio kronor! Jag köpte rubbet varpå jag sedan kom  hem och insåg att det fattades tre. Tre ynka tallrikar, men på Myrorna hittade jag resterande, och gissa vad? Där var allt i kategorin jul på 50%.

- "Är inte det lite som att stjäla från de fattiga?", frågade min syster.
- "Eeeh... kanske"..

Men å andra sidan kanske jag aldrig hade slagit till annars. Och nu har jag alla bra årtal, 1978, 1977, 1981, 1971, 1968... och en med uggla på till Ester från 1983.


Snyggkulorna kastar de också efter en. Tio kronor för ett 2-pack, bara att fylla julkartongen inför nästa år eller pimpa granen ytterligare. Jag kompletterade mina tidigare och de rosa med den här färgen.

Och kanske blandar jag kitchiga ljus med klassiskt blåvitt porslin på självaste julaftonjulafton. Crazy, inte sant, vi får se... Nu väntar i alla fall den stora julstädningen. Heja!

8 kommentarer:

  1. Man skulle alltså ha väntat med julklappsinköpen till sista dagarna ändå. Synd att det känns så himla jobbigt att ge sig ut och trängas ;-)

    SvaraRadera
  2. Så fina saker du har fyndat, det är bra med rea:)

    Ha en fin fredag och helg!

    Kram Emma

    SvaraRadera
  3. Fint!!! Jag gillar också att duka med årstallrikarna, julmotiven är så mysiga. Ha en bra kväll. /Anna

    SvaraRadera
  4. Ojoj, så mycket fint du fyndat! Kul med jultallrikarna också. :) Känns liksom konstigt att de rear på loppisar tycker jag men det är väl bara att inse att de också vill bli av med det som finns i lager för att fylla på med vårnytt direkt efter jul. Ha en fin kväll! Kram

    SvaraRadera
  5. Eller hur!? Jag var också helt chockad i dag när jag gick och köpte mina julklappar. Fick ju nästan allt till reapris.. (yes, nöjd) Mellandagsrea? nu är det ju "dagarnaförejulrea". märkligt men jag bara bockar och bugar :)

    Fina saker du köpt! Synd att inte jag hann före ;)

    SvaraRadera
  6. Vilka fynd du har gjort!
    Kanske bättre att kolla rea nu då istället för annan dagen när alla andra är ute ;)
    Ha en fin helg, kram Suss

    SvaraRadera
  7. galet avis på dina fina fina jule-fynd.

    och anna. dina paket som du har slagit in. LJUVLIGA!

    Du ska se mina. Hahaha. Vilket skämt. Ja, just den jag fotade var ju faktiskt fin. Men herre gud. Att slå in en stor teddybjörn liksom. Det blir bara inte snyggt! ;)

    Kramilikram ... hälsa E att hennes uggla är GRYM.

    SvaraRadera
  8. Köpte oxå julkulor igår från rusta :) fint!

    /S

    SvaraRadera