måndag 21 januari 2013

Stor väggkalender

Bildkälla: Livet Hemma
Jag gillar verkligen den här ideén. Som ni vet är jag förtjust i att göra moodboard på dessa plankor i pressad träflis (eller spånskiva som jag alltid kallat dem??). Jag gjorde mitt oktober mood och ett höst-board för Fabriken på just en sådan. Här har man verkligen förvandlat plankan till praktiskt nytta och dessutom vackert för ögat. Sådana idéer kan man knappast få nog utav!

Sen gjorde jag ju även årets adventsskalender på en vanlig spånskiva, och det är förmodligen inte sista gången de kommer till användning. 

Briljant idé från Ikeas blogg - livet hemma som kanske någon gång blir verkligen (i framtida arbetsrum). 

ps. Varje gång jag skriver ordet moodboard vill autokorrektur ändra det till 'mordbrand'. Det är bara en tidsfråga innan jag av misstag börjar skriva om mordbränder i stället för moodboards...


7 kommentarer:

  1. Snyggt och smart! Det är bra att ha lite av varje hemma till pyssel och inspirationsprojekt, bara man har plats för det när det inte används!

    SvaraRadera
  2. På den där rackaren skulle du ju kunna klämma på de där fiffiga griffelstickersen som jag hittade på Granit. Det fanns ett pack med veckodagarna förtrycka på också ... ;)

    KRAMELIKRAM
    u.

    SvaraRadera
  3. Och så fick jag en idé till min smyckestillverkning - med den där mdf-en.
    Hmmm ...

    SvaraRadera
  4. Så läckert!!! Tack för inspiration! Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Gillar den kalendern! Trä och göra själv, yes!!!

    Kram
    Pernilla

    SvaraRadera
  6. Vilken himla fin grej alltså! Till så mycket. Jag gillart!

    SvaraRadera
  7. Kul!! Man får passa sig så att man inte klickar för snabbt! Härligt med det rena träet.

    SvaraRadera