söndag 14 april 2013

Två dagar senare... om det någon som undrar hur grisen blev


Att sitta och läsa om utflyttning och säsongens snyggaste utemöbler känns för en gångs skull aktuellt. Vilken uppförsbacke av trädgårdsinspiration det har varit de senaste månaderna. Utemöblerna har i vårt fall varit begravda under ett isberg modell större och de fåtal tillfällen med sol-mot-läig-vägg har filten varit det absolut viktigaste attributet.   


Men inte i dag. Idag grillade vi korv, tvättade utemöblerna, plantera de blommor jag inte hann på min turbofredag och njöt över isfläckar som förintades inför våra ögon.  

Sen gick jag in. Sov middag. Vårdade min ömma kropp. Gårdagens fruhippa med tjurridning, klättring och kickboxning har satt sina spår. Jag har ont precis överallt. Överallt. Resultat av hård kamp, bubbel och överdriven träning av skrattmusklerna. Vilken gäng! Jag tänkte läsa det mycket omskrivna hemma-hos-Therese Sennerholt-reportaget i detta nummer av Residence, men slocknade direkt. Knock out.  



... och är det någon som undrar hur grisen blev kan jag varmt rekommendera Pulled pork på Tinas vis, kinesiska pannkakor med citron och vitlök var fantastiska för att inte tala om ingefärsrimmad gurka. Nu återstår bara kampen mot klockan. Idag, klockan 22 (!!) början säsong 6 av bästa serien på Kanal 9. Äntligen.

Årets (förmodligen) sista tulpanbilder får också bli mitt bidrag till Fabriken söndagsbild. Nu gäller fokus. Inte somna, inte somna...

6 kommentarer:

  1. Åh vad skönt att se och läsa det här inlägget. Blev lite orolig över att det varit så tyst efter gris-inlägget :)

    Vi ska ha middagsgäster nästa helg, man kanske skulle prova den dragna grisen :))

    SvaraRadera
  2. Så härligt du skriver, jag ler en smula, känner nästan doften av den där grisamiddan och känner även hur ont du måste ha i din stackars kropp efter all mörbultning...
    Kram o hoppas du fick en skön söndag! Judita

    SvaraRadera
  3. Yes för att det blev gott! Ska prova!

    SvaraRadera
  4. Oj, fruhippa minsann?! Det låter nått det. Fantastiskt.

    Så mysigt med den där utflyttningen. Den skulle kunna ha skett här men det har varit barnkalas, bilstädning och kompisluncher "i vägen" Sa igår att nästa helg är dedikerad till hemmet. Vi ligger nu efter i uppackandet efter flytten tycker jag. Hur som, det kommer!

    Ha en fin måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Fruhippan lät ruskigt spännande- kan förstå att man blir lite lagom mör av de aktiviteterna som du räknade upp:) Residence är en av väldigt få inredningsmagasin jag aldrig läst, är den värd sina slantar undrar jag nyfiket? Och ja, jag har också börjat fundera på uteplatsen lite nu, fast den där rekordvärmen verkar inte ha tagit sig till västra kusten iaf. Kramar/Tanja

    SvaraRadera