söndag 26 oktober 2014

Bedtime stories




Det är inte klokt men vi ska faktiskt få ett nytt sovrum. Inom rimlig framtid kommer jag ha få inreda vårt stora sovrum med ryggåstak. Inte klokt så flott! Inte för att jag precis vantrivs i mitt nuvarande sovrum, men vi ska styra om lite i familjelogistiken och alla ska få byta rum. Rättvist. Som i klassrummet ungefär. Då och då byter man liksom plats.

På tal om sovrum. Jag älskar min drömfångare, men vi har ett problem. Den funkar inte. Jag drömmer fortfarande massvis med mardrömmar och nu har jag äntligen klurat ut varför. Jag köpte den i Spanien. Den är ju alltså spansk. Jag drömmer ju uppenbarligen på svenska och den stackaren hänger där på väggen och har världens mest otacksamma jobb. Han fattar ju inte ett skvatt. Jag har anmält honom till svenska för invandrare, men i väntan på att vårterminen på Folkunviersitetet drar igång ska jag inte anklaga honom för att göra ett dåligt jobb. Han får helt enkelt hänga där och vara snygg, men utan avancerad arbetsbeskrivning. Inga lönsamhetskrav på honom direkt.

På tal om drömfångare. Ni vet säkert att Mokkasin-Sofia skriver om pyssel i Family Living. Lämpligt nog tipsar hon hur man kan göra sin alldeles egna drömfångare i senaste numret. Jättefina. Asså verkligen jättefina! Så där så att pysselpulsen överröstar andetaget. Så nu ska jag samla ihop omskriva tillbehör och göra min egna hårt arbetande drömfångare utan behov av tolk. För det ska gudarna veta att min knasiga hjärna verkar sannerligen ha behov av att reducera drömmandet en gnutta.
  

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar